Hi !

2. května 2011 v 0:34 | Fat Blondie |  All about me
Ahojte, po delší pauze ( ovšem že jen na blogu) , se vracím...zjistila jsem,že bez blogu to nejde.. Jídelníčky jsem dodržovala,ale nepsala to sem.. zařadila jsem dost pohybu.. občas jsem snědla něco,co jsem neplánovala,ale zase jsem se víc hýbala.. Psala jsem si do diáře, co jsem měla za pohyb, tak alespoň te

n pohyb sem zapíšu..

17.4. - Zumba - 1 hod. , Rychlá chůze - 1 hod.
18.4. - Zumba - 1 hod. , běh - 25 min
19.4. - Zumba - 1 hod
20.4. - Zumba - 1 hod, Rychlá chůze - 1,5 hod.
21.4. - Zumba - 1 hod , Rychlá chůze - 1,5 hod.
22.4. - Plavání - 1 hod , Rychlá chůze - 1 hod.
23.4. - Zumba - 1 hod, běh - 25 min, trocha posilování.
24.4. - Zumba - 1 hod.
25.4. - Zumba - 30 min
26.4. - x ( menstruační bolesti :D )
27.4. - Zumba - 1 hod, rychlá chůze - 1 hod.
28.4. - Zumba - 1 hod , Kalanetika - 1 hod.
29.4. dovolená :D
30.4. Zumba - 1 hod.
1.5. - běh 20 min.
 

My feelings..

13. dubna 2011 v 18:58 | Annie .. |  All about me
Už nevím, jak dál, všeho je na mě moc, cítím se hrozně, ALE naplňuje mě pocit,že se překonávám, nabírám opět vůli, už 7.den se opravdu snažím.Naplňuje mě pocit,že se opět pomale ale jiste řítím do světa ANY..a víte,na co jsem přišla? Že je dobře,že začínám tak pozvolna a nezačla jsem ze dne na den uplně nejíst, vím,že by se mi to nevyplatilo.. Snažím se jíst fakt lehce ( viz. jídelníčky.), i když su doma,tak se to dá a já se fakt držím.. Jsem za to tak nesmírně ráda.. Nechci se vážit, toho se bojím, protože vím,že kdybych na tu váhu stoupla a jak už jistě vím,váha se učitě nehla,tak bych spanikařila a nedopadlo by to dobře.. určitě bych to řešila pořádnou dávkou jídla..Ale mám fakt ze sebe radost.. jde to pomale, pozvolna,ale je možná dobře.. Myslím,že nejkritičtější první 3 dny jsem překonala a to je základ.. :-).. Těším se na výsledky,ale zase.. neměla bych si tak fandit.. mám obrovskej strach,že to zase podělám..Snad ne, ukáže čas.. Teď budu jen doufat a snít...

My comment : Ta fotka je úžasná.. mít takový ruce, byla bych hrozně šťastná.. Nejhorší je,že když se dívám na fotky, měla jsem takový taky :´(.. Chci je zpět :´(..Tak moc po tom toužím.. Jedině tak budu šťastná - KDYŽ BUDU VYCHRTLÁ!.

Den 5.

12. dubna 2011 v 21:38 | Katy.* |  Jídelníčky
Snídaně : jogurt Activia bílá, pár piškotů ( 8 )
Svačina : nic
Oběd : trocha něčeho od mamky,ale bylo to dietní :))..
Svačina : nic
Večeře : kousek chleba,opravdu jen kousek.

Tekutiny : Voda, čaj, káva.
Pohyb : bohužel nebyl ( nemoc ) , vyčerpání.. :(
Spokojenost : 60 %
 


Den 4.

12. dubna 2011 v 21:36 | Katy.* |  Jídelníčky
Snídaně : Bílý jogurt ACTIVIA + 8 piškotů
Svačina : -
Oběd : Trocha něčeho od mamky, ale bylo to dietní.. byly tam brambory,zelenina atd.. zapečené...
Svačina : -
Večeře : 1 větší brambora, kousek řízku.. ( nesmaženého )
Tekutiny : voda, čaj, káva, jedno Frisco..
Pohyb : asi 30 minut rychlé chůze na podpatkách , 1,5 h bowling
Spokojenost : 70 % ., nemuselo být to frisco..

Den 3.

12. dubna 2011 v 21:35 | Katy.* |  Jídelníčky
Snídaně : 5 lžiček zeleninové směsi
Svačina : -
Oběd : hrachová polévka
Svačina : -
Večeře : 5 lžiček zeleninové směsi..
Mimo : kousnutí do chleba od přítele :D..
Tekutiny : 2 x káva, voda, čaj.
Pohyb : asi hodina rychlejší chůze..
( nemůžu zatím nějak cvičit , běhat,chodit do posilky, jelikož mám rýmu, bolí mě hlava a necítim se na to :( ) .
Spokojenost : 75 % ..

Den 2.

12. dubna 2011 v 21:34 | Katy.* |  Jídelníčky
Snídaně : Jablko
Svačina : -
Oběd : kuřecí vývar s nudlemi.
Svačina : kousek libového masa od přítele.. :D
Večeře : salát s kuřecím masem.
Pohyb : Asi 2 hodiny rychlé chůze
Tekutiny : 1 Litr vody, čaj, káva.
Spokojenost: 70 %

Den 1.

12. dubna 2011 v 21:33 | Katy.* |  Jídelníčky
Snídaně : Bílý jogur activia + 8 piškotů.
Svačina : -
Oběd : Trocha kuřecího vývaru s vařenou zeleninou .
Svačina : -
Večeře : Salát s kuřecím masem.
Tekutiny : 1 L Neperlivé vody, 500 ml neslazeného čaje, 200 ml ledové kávy bez cukru .
Pohyb : Cca 1,5 h rychlé chůze.
Spokojenost : 80 %
Komentář : Mohlo to být jinak, polepším se.

V plném proudu !

31. března 2011 v 18:02 | Blondie |  All about me

Ahoj, tak jsem tu v plném proudu,dál už to prostě nejde.. Nikdy nebudu šťastná, když nebudu
vychrtlá.
Dneska už to nemá cenu,ale od zítřka začínám opět pravý ANA life.. ♥ Můžu 2 kávy denně, jinak
voda, čaj + jídlo minimum a netučné. Jdu se do toho ponořit už teď hned a hodím sem moje oblíbená
thinspa..♥



Podobné tipy pro spalování kalorií

16. března 2011 v 1:45 | Fat Blondie.. |  Rady a Typy
Recept na úspěšné zhubnutí je neúprosný: musíte spotřebovat více kalorií, než jich přijmete potravou. Aby vám to šlo lépe, máme pro vás několik rad, které vám pomohou vaši energetickou bilanci posunout tím správným směrem.

O tom, co jíst při redukčních kúrách nebo jak se hýbat, už jste určitě přečetla stohy článků. My vám proto dnes nebudeme vykládat, kolik energie obsahuje čokoláda nebo kolik jí spálíte při rychlém běhu (kdyby vás to přesto zajímalo, mrkněte třeba na www.kaloricketabulky.cz). Máme pro vás ovšem několik tipů, které vám mohou při hubnutí pomoci. I když vám některé z nich možná přijdou ohrané anebo budete jejich přínos považovat za mizivý, všechny dohromady představují poměrně značné množství tukových zásob, které se vám díky nim podaří spálit.
Než začneme, ještě jedno upozornění: všechny hodnoty energie jsou v článku uvedeny v kaloriích (kcal). Pokud jste zvyklá počítat v kilojoulech (kJ), násobte všechna čísla koeficientem 4,2.

Uberte tuky, přidejte bílkoviny
To, že různé živiny obsahují různá množství energie, už určitě víte. Zatímco jeden gram bílkovin nebo sacharidů v sobě skrývá asi čtyři kalorie, ve stejném množství tuků jich je více než dvojnásobek (9 kcal). Jednotlivé živiny se ovšem liší i tím, kolik energie naše tělo potřebuje k jejich strávení.
Nejhůře z toho vycházejí tuky, k jejichž zpracování potřebujeme je 3 % obsažené energie. Sníme-li tedy 100 g tuku (brrr, hrozná představa!), dostaneme do sebe 900 kcal a z toho se pouze 27 kcal spotřebuje na trávení. Čistý "zisk" je tedy 873 kcal. O něco lépe jsou na tom sacharidy, na jejichž využití potřebujeme asi 8 % jejich energetického obsahu - 100 g cukrů tedy v sobě nese 400 kcal, z nichž se na trávení spotřebuje asi 32 kcal. Vítězně z tohoto měření jednoznačně vycházejí bílkoviny, s jejichž trávením má organismus nejvíce práce - spotřebuje k tomu celých 25 % energie, kterou obsahují. Snědením 100 g čisté bílkoviny tedy nezískáme 400, ale pouze 300 kcal.
Ovšem pozor: ubrat ze stravy tuky je chvályhodné, proteiny na úkor cukrů však přidávejte jen v rozumném množství. Rozhodně nezkoušejte vyřadit veškeré sacharidy a živit se pouze bílkovinami. Redukční kúry, které tohoto principu využívají, jsou sice velmi účinné (např. Atkinsonova dieta, tolik oblíbená mezi hollywoodskými hvězdami), zároveň však vydatně devastují organismus.

Nezapomínejte na vlákninu

O vláknině se v souvislosti s hubnutím mluví poměrně hodně. Naše tělo ji neumí strávit, takže je pro nás její energetická hodnota nulová. Přitom však zaplní žaludek (nejen svým objemem, ale i tím, že váže vodu), a proto zvyšuje pocit nasycení. Důležité je ale i to, že zároveň omezuje vstřebávání kalorií z potravy, a to až o 5 %. Sníme-li tedy za den jídlo o celkové energetické hodnotě 1500 kcal, které má ovšem velmi vysoký podíl vlákniny (celozrnné potraviny, zelenina atd.), vstřebáme pouze 1425 kcal.
I tady ovšem platí, že všeho moc škodí. Nadměrný příjem vlákniny, tedy více než 70 g denně, by totiž způsobil, že naším trávicím traktem budou bez povšimnutí procházet nejen kalorie, ale i vitaminy a minerály.

Jezte 5× denně
Tuhle radu určitě neslyšíte poprvé, je ale tak důležitá, že ji připomínáme znovu: namísto tří jídel denně jich zkonzumujte pět (jednotlivé porce a obsah energie samozřejmě musí být nižší). Tím totiž přesvědčíte své tělo, že je doba hojnosti, a ono nebude šetřit, ale naopak zvýší obrátky metabolismu (tj. i v klidu bude spalovat mnohem více energie, než když hladovíte). Vyšší počet jídel než pět ale také není vhodný - organismus pak stále získává energii z trávené potravy a nemá kdy spalovat tukové polštářky. Navíc se do krevního řečiště častěji uvolňuje inzulin, který výrazně komplikuje spalování energetických zásob.

Hodně pijte
Voda tvoří 60 % našeho organismu, a účastní se proto prakticky všech biochemických pochodů. Pokud jí má tělo nedostatek, trpí nejen naše ledviny, srdce a další orgány, ale rovněž se zpomalují všechny metabolické pochody, a tělo tak spotřebovává méně energie. Při nedostatku vody se zároveň zastavuje jak rozklad tukových zásob, tak i tvorba bílkovin a výstavba svalové tkáně.

Nabírejte svaly
Určitě už jste slyšela názor, že při hubnutí jsou aerobní pohybové aktivity (tj. běh, plavání, kolo apod.) mnohem důležitější než posilování. To je ale pravda jen částečně. Při posilování sice spálíte mnohem méně kalorií, budujete si ovšem svalovou hmotu, která patří mezi energeticky náročné tkáně - 1 kg svalů spálí i v naprostém klidu 50 kcal za den. Čím větší muskulaturu tedy budete mít, tím vyšší bude váš bazální metabolismus (viz rámeček) a tím snáze se vám bude hubnout.

Choďte, choďte, choďte!
Patříte k lidem, kteří raději čekají deset minut na tramvaj, než by šli jednu kratičkou zastávku pěšky? Pak zkuste překonat lenost a znovu si vzpomeňte na nejpřirozenější pohyb, který byl člověku dán. Při rychlosti 5 km/hod., což je svižnější chůze, spálíte za pět minut 21 kcal (počítáno pro ženu o hmotnosti 60 kg). Může se vám to zdát málo, když si ale dáte denně těch pětiminutovek několik, za měsíc se vám nasčítá pěkná sumička do celkové energetické bilance.

Zapomeňte na výtah
Pokaždé, když budete sahat na kliku od výtahu, vzpomeňte si, že šlapání do schodů patří k energeticky velmi náročným aktivitám - spotřebujete při něm až 7× více kalorií než při chůzi po rovině. Jeden výstup sám o sobě vám sice moc zhubnout nepomůže (pokud tedy nebydlíte v mrakodrapu), když si z něj ale uděláte pravidlo, výsledný počet spálených kalorií rozhodně nebude zanedbatelný. Nepolevujte, ani když táhnete tašky s nákupem - je to sice pěkná fuška, ale spotřebujete ještě více energie a navíc vytvarujete stehna. A kdyby se vám opravdu, ale opravdu nechtělo, vzpomeňte si na případ muže z Litvínova, jemuž panelákový výtah uchystal nechtěný zážitek volného pádu z 5. patra (kdy naposledy dělali revizi u vás?).

Do práce jeďte na kole

Napadlo vás někdy zapomenout na auto či hromadnou dopravu a vydat se do práce na kole? Že je to bláznivý nápad? V žádném případě! V ucpaných městských ulicích je totiž kolo bezkonkurenčně nejrychlejší dopravní prostředek. A navíc na něm spálíte poměrně dost kalorií. I pokud pojedete vyloženě plíživým tempem (10 km/hod.), můžete si za desetiminutovou jízdu odečíst ze své energetické bilance 32 kcal. Když ale šlápnete do pedálů a zrychlíte na 25 km/hod., je to za stejnou dobu již 96 kcal. Předem se ale domluvte se svým zaměstnavatelem na možnostech "parkování". Vhodné je také nechávat si v práci věci na převlečení nebo si je vozit s sebou - v úzké sukni a lodičkách se skutečně nejezdí nejlíp. Další zajímavé informace o městské cyklistice najdete na www.cyklojizdy.cz.

V práci seďte na balonu

Sedíte v práci většinu času u počítače? V takovém případě spálíte za osmihodinovou "šichtu" asi 790 kcal. Pokud ale svoji kancelářskou židli vyměníte za velký míč nebo si pod zadeček strčíte malý overball, budete muset kvůli udržení rovnováhy po celou dobu aktivně zapojovat svaly kolem páteře. Tím nejen zlepšíte zdraví svých zad, ale vaše energetická spotřeba stoupne přibližně o 5-10 %.

bowlingS přáteli běžte tančit či na bowling
Chystáte se večer někam vyrazit s přáteli? Pak zapomeňte na sezení v hospodě a vyrazte si zatancovat nebo alespoň na bowling. Při tanci spálíte za hodinu asi 640 kcal (hodně ale záleží na druhu a intenzitě), při bowlingu 330 kcal. A ještě přitom díky neustálé aktivitě vypijete méně kaloricky vydatného alkoholu.

Odpočívejte vsedě
Nechceme vás samozřejmě připravit o rozkoš z nečinného povalování. Myslete ale na to, že zatímco při odpočinku vsedě (ať už přitom čtete, sledujete televizi nebo si jen tak povídáte) spálíte za hodinu asi 76 kcal, vleže je to téměř o 15 kcal méně.

Milujte se aktivně
Určitě víte o tom, že při sexu se spotřebuje docela dost kalorií. Velice ovšem záleží na tom, jaký způsob milování zvolíte. Pokud budete pod svým partnerem jen nečinně ležet (ano, i takové ženy se najdou), váš energetický výdej díky zvýšení tepové frekvence při vzrušení a orgasmu sice stoupne, ale rozhodně ne extra výrazně. Pokud ovšem zvolíte pro vás náročnější způsob (tedy hlavně když vy budete nahoře), můžete za deset minut "orgií" spálit až 200 kcal!

Nepřetápějte
Naše tělo spotřebuje poměrně značné množství energie na udržování stálé teploty těla. Na University of Alabama v Birminghamu přitom nedávno proběhl zajímavý experiment: dvě skupiny žen při něm trávily všechen čas v místnostech se stabilní teplotou - jedna byla vytopená na 22 °C, druhá na 25 °C. Ženy z teplejší místnosti přitom v průměru spálily denně o neuvěřitelných 570 kcal méně! Každý stupeň, o který doma stáhnete termostat, tedy znamená výrazné ulehčení hubnutí.

Poťte se
Energeticky náročný je ovšem i opačný mechanismus termoregulace, tedy ochlazování těla pocením. Na vyprodukování 1 litru potu totiž spotřebujeme asi 600 kcal. Návštěva sauny vám tak nejen zlepší náladu a zbaví tělo škodlivin, ale zároveň vám pomůže spálit nadbytečné kalorie (během jednoho saunování člověk vypotí v průměru 0,5 l tekutiny). Je také samozřejmě možné zvýšit energetickou náročnost libovolné pohybové aktivity tím, že se hodně teple obléknete, počítejte ale s tím, že mokré svršky odvádějí teplo rychleji, takže spotřebovaná energie zase klesá a ještě můžete nastydnout. V obou případech ale dbejte na pitný režim - dehydrovaná sice budete vážit míň, celkově vám to ale v hubnutí spíše uškodí, než pomůže.

Znáte svůj bazální metabolismus?
Pokud se rozhodnete zhubnout, je dobré znát svůj bazální metabolismus. Ten udává množství energie, které vaše tělo spotřebuje na udržování základních životních funkcí - tedy když bez jakékoliv činnosti (tedy i bez jídla a trávení potravy) ležíte v dobře vytopené místnosti.
Hodnotu bazálního metabolismu ovlivňuje řada faktorů:
- pohlaví: my ženy (jak nespravedlivé!) máme BM výrazně nižší.
- věk: čím je člověk starší, tím jeho metabolismus běží pomaleji.
- hmotnost: čím více vážíme, tím více energie tělo spotřebuje. Ovšem pozor, není hmota jako hmota: svaly i v klidu spotřebují energie více, proto sportovci mají BM vyšší než lenoši.
Zapomenout nesmíme ani na genetické vlivy (někdo se holt uměl lépe narodit) a životní styl - pokud například opakovaně hubneme a zase nabíráme, BM se postupně snižuje.
Svůj bazální metabolismus si orientačně můžete vypočíst následovně:
BM = 655,0955 + (9,5634 × váha v kg) + (1,8496 × výška v cm) − (4,6756 × věk v letech)
Vzorec ovšem platí jen pro ženy, pro muže je výpočet jiný. Pokud se vám nechce do počítání, kalkulačku pro výpočet najdete například na http://www.mte.cz/bmr.php.

Tipy pro přijemné hubnutí

16. března 2011 v 1:37 | Fat Blondie.. |  Rady a Typy
Pokud nemáte čas nebo vás nebaví navštěvovat fitness různé hodiny aerobicu, jógy či zumby, máme pro vás seznam deseti činností, které vám pomohou shodit nadbytečné kilogramy. Stačí, když se jim budete věnovat pravidelně.

Vytancujte se!

Tanec je výborný způsob nejen na spalování kalorií, ale také na zlepšení nálady. Stačí 15 minut aktivního pohybování se v rytmu hudby a zbavíte se až 100 kalorií!

Představte si, kolik jich můžete spálit, když si jednou za čas zajdete s přítelkyněmi na diskotéku. Podmínkou je, že místo vysedávání na barové židli budete skutečně celý večer tančit.

Úklid domu

Sice to nezní moc lákavě, ale alespoň spojíte užitečné s příjemným. Tím příjemným máme na mysli shazování kil. Tak například kompletní uklizení bytu, které trvá minimálně 30 minut a zahrnuje mytí podlahy, koupelny, toalety, převlékání prádla, vám pomůže zbavit se zhruba 143 kalorií.

Choďte co nejvíce pěšky!

Zlenivěli jste už tak moc, že i pro děti do školky, která je o dvě ulice dál, jezdíte autem? Zkuste zase začít chodit po svých, a to nejvíce. Pouze 15 minut rychlé chůze vás zbaví zhruba 100 kalorií. Další příjemný fakt je, že ušetříte peníz za benzin!

Milování

Výborný, příjemný a velmi oblíbený způsob, jak se "hýbat". Pokud milování s vaším partnerem trvá více než 15 minut, tak byste měli vědět, že takto spálíte 100 kalorií.

Tak se nebojte a svoje milostné hrátky prodlužujte co nejvíc. Vlastně, věnujte s ejakýmkoliv sexuálním aktivitám, protože hodinou líbání spálíte přes 150 kalorií a masturbací300 kalorií.

Bowling místo cvičení

Hraní bowlingu není pouze oblíbeným způsobem trávení volného času s přáteli. Za hodinu hraní můžete spálit stovky a stovky kalorií!

Ovšem protože je tento sport poměrně fyzicky náročný, věnujte se předtím chvilku zahřátí a protažení svalů. Vyhnete se tak následné bolesti druhý den, kdy máte tak moc namoženou jednu půlka zadku, že nemůžete ani pořádně sedět.

Zalévání květin

Péče o květiny ve vašem bytě či domě může být výborným způsobem, jak si procvičit tělo. Ovšem jen v případě, že je tato péče opravdu precizní. To znamená, že květiny nejen zalijete, ale také zbavíte listy prachu, zbytečných suchých lístků ... 15 minut této činnosti vás obere o 100 kalorií. Takže byste si měli pořídit co nejvíce zeleně do bytu.

Venčení psa

Pes je opravdu velmi dobrým přítelem pro člověka. Je nejen příjemným společníkem, ale také důvodem, proč musíte minimálně třikrát denně vyběhnout ven vyvenčit ho.

Už třicetiminutivá procházka bude mít příznivý vliv na vaše hubnutí, pokud pobyt na vzduchu ještě prodloužíte, samozřejmě budete hubnout více.

Nejvíc své linii prospějete, pokud budete střídat chůzi v rychlejších a pomalejším tempu.

Umyjte si své auto

Máme na mysli vlastnoručně, ne návštěvu myčky. Vysávání, leštění interiéru, mytí zvenčí... Když se vaše autíčko bude lesknout, udělá vám to radost. Navíc po 25 minutách se zbavíte 100 kalorií!

Chůze po schodech

Pokud máte výtah, začněte se mu úmyslně vyhýbat. Nejlepším způsobem jak se několikrát za den proběhnout, je chodit po schodech. Pokud byste bydleli opravdu vysoko, po 15 minutách chození nahoru-dolů spálíte opět více než 100 kalorií.

Nakupování

Která žena by ho nemilovala? Jde navíc o velmi namáhavou činnost. Pokud je nakupování i váš koníček, vrhněte se do něj s plnou vervou. Teď však nemáme na mysli jen nákupy oblečení, ale také běžné nákupy potravin do domácnosti. Po hodině spálíte 100 kalorií.

Kam dál